|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
W gniewie człowiek z łatwością zdobywa się na czyny, przed którymi wzdragałby się w normalnych warunkach
2. Okres melodii, sygnau apelu (0-1) Wiek
Objawy dozna fizycznych
Wi uczuciowa z otoczeniem
Ewolucja wypowiedzi
Realizacja fonemw (wymowa)*
Rozumienie, jego przesanki i oznaki
Oglna sprawno ruchowa przykrych
przyjemnych niejzykowych
jzykowych 1
2
3
4
5
6
8
0,6
kwilenie na skutek zmarznicia i wydawanie cichych dwikw po ogrzaniu si w ku mamy (0,6,16)
)znak.i pojawienia i suchu muzycznego: podpiewywanie naladowanie syszanych melodii (0,6,2) mwienie szeptem dwikw: ta-la-ta-ia (0,6,20) powtrzenie zanuconej melodii (0,6,2) mwienie na przemian gono i cicho dwikw: la--la-ta-ta (0,6,22)
umiech i okrzyk he-hy na mwienie (0,6,9) radosny okrzyk hy-hy! na widok opiekuna (0,6,21) klaskanie i umiech na piew Kosi, kosi" (0,6,25)
woanie e-e-e-e na widok pijcego (0,6,15) = sygna semantyczny zmienny stkanie 'oznajmienie, e chce zrobi lub ju zrobio kupk* (0,6,15) = sygna semantyczny sytuacyjny stay okrzyk hy 'oznajmienie o zrobieniu siusiu (0,6,20) = sygna semantyczny sytuacyjny zmienny mlaskanie 'woanie o jedzenie1 (0,6,22) - sygna semantyczny sytuacyjny stay
samogoska: e 0,6,15)
schwycenie obiema rczkami szklanki, przystawienie do buzi i picie (0,6,3) - wzicie obiema rczkami kartki, trzymanie jej i przygldanie si (0,6,4) samodzielne siedzenie na nocnicz-ku (0,6,20) podniesienie butelki do buzi i opuszczenie jej z rwnoczesnym okrzykiem hy-hy (0,6,28)
Tabela rejestruje jedynie realizacje adekwatne, tj. zgodne z istniejcym w oglnopolskiej wsplnocie komunikatywnej zwyczajem. c.d. tab. 1.2. 1
2
3
4
5
6
7
8
9
0,7
figlarne powta-
okrzyk ekspre-
sygna jednokla-
spgoska: d
zwrcenie gw-
poruszenie cia-
rzaj dwikw
syjny: e-e-e-e - po
sowy jednosymbolo-
(0,7,11)
ki do okna na po-
kiem w takt muzyki
wydawanych przez
otrzymaniu baran-
wy: mae mm 'nic
wiedzenie: Poje-
(0,7,8)
otoczenie (0,7,15)
ka=zabawki (0,7)
ma' na zgaszenie
dziemy autem ty'tyt
samodzielne sia-
wiata (0,7)
na spacerek" (0,7,8)
danie (0,7,22)
wypowied: e-e-e
rozumienie sy-
natychmiastowe
'baranek' na pyta-
tuacji: chwytanie
wstawanie w przy-
nie: Co to jesl?"
podawanej chus-
padku chwycenia
- sygna jednokla-
teczki i rado, kie-
za rczki (0,7,22)
sowy strzpkowy
dy to si uda
(0,7,3)
(0,7,21); podsuwa-
woa/: dadia!
nie w zabawie Ba-
(0,7,11)
ran, baran, tryk'"
gwki do gowy
partnera (0,7.21)
wycignicie
rczki na powiedze-
nie: Chod do
dziadzi" (0,7,21) - c.d. tab. 1.2. 1
2
3
4
5
6
7
8
9
0,8
oznaka gniewu
zabawa dwoma
- wtrcanie si pok-
machanie rczk
ma-ma (0,8,15)
- samogoski: y
spojrzenie na
opanowanie
lub niezadowolenia.
krkami: przypad-
rzykiwaniem do roz-
na poegnanie
w woacz
(0,8,13) a (0,8,15)
wiateko na zapyta-
umiejtnoci zawie-
wierzganie nkami
kowe uderzenie jed-
mowy otoczenia
(0,8,12)
ma-ma me
spgoski: j
nie o nie (0,8,5)
cenia przez nacini-
(0,8,11)
nego krka o drugi,
(0,8,5)
oznajmienie st-
'stwierdzenie e
(0,8,2), m (0,8,15) i
zainteresowanie
cie guzika wiata
potem umylne ude-
trzymanie si po-
kaniem, e chce zro-
mamy nie ma
(0,8,25)
si informacjami w
(0,8,5); stanie na
rzenie, zamykanie
rczy eczka, wsta-
bi kupk lub siusiu
(0,8,17) - sygna
rodzaju: To jesl
nkach (0,8,11)
oczu i znw uderze-
wanie i siadanie zno-
(0,8,13) - sygna se-
jednoklasowy dwu-
oko, ucho, nos"
- odsuniecie kodry
nie (0,8,1)
wu wstawanie i sia-
mantyczny sytuacyj-
symbolowy
(0,8,16)
w eczku dla
podpiewywanie:
danie pokwitowanie
ny stay
robi miejc si
umoliwienia sobie
a-a-a tia-tia-tia
miechem podziwu
to, czego si zakazu-
lepszej obserwacji
(0,8,16)
(0,8,14)
je, np. na powiedze-
(0,8,12)
prba nawizania
nie: Nie wolno!"
siedzenie w -
umiechem kontaktu
(0,8,21)
eczku z opuszczo-
z osob pierwszy raz
nymi nkami i fika-
widzian (0,8,29)
nie nimi (0,8,16)
rzucanie przed-
miotw na ziemi
(0,8,16)
-
kilkakrotne pod-
noszenie zauwaonej
?
nitki, ogldanie jej i
rzucanie na ziemi
(0,8,16) 1.3. Okres melodii, sygnau apelu (0-1) Wiek
Objawy dozna fizycznych
Wie uczuciowa
Ewolucja wypowiedzi
Realizacja fonemw
Rozumienie, jego przesanki
Oglna sprawno
|
|
|
|